Fjelluft og gode inkassoopplevelser er balsam for sjelen, sier avdelingsleder Kjersti Eresvik.

Medarbeiderportrett: Kjersti - Medmenneske og fjellgeit

I Crone AS har vi fantastiske medarbeidere! I tiden fremover vil Crone presentere de ansatte slik at alle kan bli enda bedre kjent med oss som hver dag jobber for å hjelpe kunder med å få betalt.

Kristiansundsjenta Kjersti valgte å flytte hjem igjen etter flere år som advokatsekretær i hovedstaden. Nærhet til familien, fjellene og naturen på nordmøre, samt ønske om å jobbe med mennesker i helsevesenet trumfet over kafèlivet og storbyshoppingen i Oslo.


- Jeg jobbet ved et av Norges største advokatkontor i hovedstaden og trivdes med det. Jeg er kjempeglad i storbyen og det pulserende livet, men alt til sin tid. Med barn og uten den nærmeste familien rundt oss, ble det etter hvert naturlig å flytte hjemover.

 

Hun fikk jobb i psykiatrien og de neste 8 årene jobbet hun tett med mennesker og deres utfordringer, samtidig som hun tok ytterligere utdannelse i helsefaget.

 

Kristiansund har stor nærhet til oljesektoren så neste steg ble å følge de muligheter den ga for ytterligere jobberfaring.

 

- Jeg har alltid hatt et brennende engasjement for å hjelpe mennesker, og søkt jobbmuligheter som gir meg den muligheten. Aldri i livet hadde jeg tenkt tanken at et inkassoselskap skulle gi meg nettopp det.

 

Crone AS ble gründet og registrert som selskap i Kristiansund i 2015 av adm.dir. Otto Havneraas. Samme år ble første avdeling opprettet i Oslo, og all drift virksomhet ble i praksis utført der.
Ønsket om å skape lokale arbeidsplasser, og finne riktige mennesker med Crone sitt verdisett i Kristiansund var en stor drivkraft for utviklingen av selskapet.

 

- Jeg vet det var mange søkere til den første stillingen her i Kristiansund for snart fire år siden. Det var stort for meg og bli tilbudt jobben som den første ansatte ved avdelingen – i tillegg den første kvinnelige ansatte i selskapet. I dag er jeg avdelingsleder, og jeg er kjempestolt over den jobben vi i Crone gjør hver dag for å hjelpe våre klienters kunder med å få betalt.


Med godt over 100.000 saker til innfordring hvert år, blir det noen tusen telefonsamtaler og e-poster man må besvare.

 

- Å kunne yte service, vise forståelse og få høre «tusen takk for hjelpen» daglig gir meg en god følelse når jeg drar hjem på ettermiddagen. Den tar jeg med meg videre på fritiden. Der bruker jeg mye tid på å trene og være ute i naturen. Jeg er selvfølgelig medlem på treningssenter, og jeg elsker å gå i fjellet. Hytta blir flittig brukt, og med en hund som trenger mye mosjon må jeg ut på tur både tidlig og sent.
Heldigvis, avslutter hun energisk og med et stort smil.